Starten met SketchUp Make

Cursusduur

03:11:29

Niveau

Beginner

deel deze cursus:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest
Starten met SketchUp Make
75
45

Leer de belangrijkste gereedschappen en functies van SketchUp Make kennen.

Cursusprogramma

  • Starten met Sketchup Make
    • Algemene cursusinformatie
    • In- uitzoomen en camera bedienen (Zoom & View)
    • Rondlopen en wandelen in model (Look Around & Walk)
    • Voorvertoning van vlakken en randen instellen (Edge- & Face Style)
    • Schaduw en mist toepassen (Shadow & Fog)
    • Gereedschappen instellen (Customize Toolset & Large Toolset)
    • Sneltoetsen instellen (Shortcuts)
  • Objecten organiseren en manipuleren
    • Objecten selecteren en verplaatsen (Select & Move )
    • Objecten roteren (Rotate)
    • Objecten schalen en spiegelen (Scale & Mirror)
    • Werken met Groepen (Group, Edit Group & Explode)
    • Werken met Componenten (Components)
    • Objecten uitwisselen met kopieren en plakken (Copy & Paste)
    • Objecten herhalen en invoegen (Array)
    • Kennismaken met lagen (Layers)
    • Uitgebreid selecteren en manipuleren (Select methods)
  • 3D objecten creëren
    • Tekenen met rechthoek en cirkel (rectangle & circle tool)
    • 3D objecten creëren (Push en Pull)
    • Vlakken en posities op elkaar uitlijnen
    • Vlakken verenigen met gum (Eraser Tool)
    • Tekenen met het lijngereedschap (Line Tool)
    • Gebogen vormen tekenen (Arc Tool)
    • 2-Point Arc, 3-Point Arc en de Pie
    • Draaiende rechthoeken (Rotated Rectangle)
    • Cirkel en veelhoek (Circle versus Polygon)
    • Werken met Offset (Offset Tool)
    • Vrije vormen tekenen (Freehand Shapes)
    • 3D text plaatsen
  • Hulpmiddelen en labels
    • Werken met hulplijnen (Tapemeasurement)
    • Schuine hulplijnen met Protractor gereedschap
    • Informatie tonen en commentaar plaatsen (Text tool)
    • Afstanden noteren met Dimensions (Dimensions)
    • Werken met het Outlinevenster
    • Scenes maken en exporteren als animatie (Scenes)
  • Objecten kleuren en van textuur voorzien
    • Een model voorzien van kleuren (Color)
    • Kleuren hergebuiken en het stalenpalet
    • Objecten voorzien van een textuur of patroon (Materials)
    • Patroon creëren en afbeeldingen gebruiken (Import image)
    • Gebruik maken van stijlen (Styles)
    • Eigen stijlen maken (Edit Styles)