3D modelleren met Blender

Cursusduur

4:01:24

Niveau

Beginner

deel deze cursus:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest
Kennismaken met Blender 3D
99

In deze cursus leer je de basis kennen van het 3D modelleer en -animeerprogramma Blender

Cursusprogramma

  • Introductie Blender
    • Hoe om te gaan met de oefenbestanden 
    • Blender downloaden.
    • Blender installeren
    • Verkennen Interface Blender
    • Navigeren in Blender
  • Introductie Modelleren in Blender
    • Transform Tools: Verplaatsen. Roteren, Schalen
    • Introductie Objecten toevoegen, de 3D Cursor
    • Blender Primitieven
    • Edit Mode. Componenten
    • Edit Tools: Extrude en Inset Faces
    • Edit Tools: Overige Modeling Tools in het kort
  • Opzetten Project
    • Introductie Project, Referentie verzamelen
    • Inladen Referentie in Blender
    • Kalibreren van de Views
    • Base Mesh Huis
    • Base Mesh Huis uitbreiden
    • Objecten en Componenten Dupliceren
    • Geometrie verfijnen
    • Het geraamte voltooien: Diagonalen
    • Modifiers: Mirror Geometry
    • Ramen maken met de Separate Tool: Geometrie “splitten”
    • Collections: Een Instance maken
    • Proportional Editing: Geometrie dak creeëren
    • De gevel aansluiten in de nok
    • Detail toevoegen aan het dak: de dakkapel
    • Onderdelen Dakkapel “Parenten”. Schoorsteen modelleren
  • Materials, Textures en UV’s
    • Introductie Materials, Textures en UV’s
    • Material Properties: Basics
    • Material Properties: Nieuw Material aanmaken
    • Een Texture maken voor de ramen. Eevee of Cycles?
    • Dakpannen maken met standaard Blender Assets
    • Procedural Material of afbeelding?
    • Een Texture maken met behulp van een afbeelding
    • Een beknopte introductie UV’s en UV Layout
    • Een UV Layout maken voor het dak
    • Een UV Layout creëren met Seams
    • Color Node en Bump
  • Modelleren eenvoudige kerk
    • Introductie Curve modelling
    • Planmatig werken, referentie maken met de Annotate Tool
    • Modelleren pilaar met Screw Modifier
    • Modelleren van de boog
    • Eerste fase plafond. Boolean Modifier
    • Plafond optimaliseren. Plafondkraal maken
    • Muurdeel met vensteropening maken met Boolean Modifier
    • Venster maken met Inset Tool
    • Instance van het venster plaatsen in de zijbeuk
    • Flipped Normals of Backface Culling
    • UV Editing onderdelen kerk.
    • Texture Painting in Blender
    • Segment bouwen.
    • Kerkgebouw assembleren
  • Renderen in Blender 2.91
    • Eenvoudige stadsmuur bouwen
    • Introductie Renderen
    • Lightning: Dynamic Sky
    • Geanimeerd camera pad
    • Renderen in losse frames
    • Frames samenvoegen tot animatie in Blender